miercuri, 24 septembrie 2014

ONG-urile din Reţeaua OMCTşi proiecte viabile


Acad.Vasile Tărâţeanu: Onorat auditoriu, mi-e deosebit de plăcut să mă aflu în această sală superbă, anume în calitatea mea de membru al juriului internaţional la Festivalul Internaţional de Poezie – Renata Verejanu... Mă simt onorat de invitaţia pe care mi-a făcuto colega mea, pot spune de tinereţe, de debut (am publicat în aceleaşi ziare, în aceleaşi reviste), şi mă bucur să mă aflu aici pentru prima dată. Mă bucur pentru că văd aici copii… şi desigur oameni mai în vârstă… care iubesc literatura,  care pun preţ pe carte… Oameni în sufletul cărora poezia înfloreşte. În zilele de astăzi când  oamenii toţi se înrăiesc tot mai mult, se îndepărtează, se înstrăinează unii de alţii, ei bine,  iată se găseşte o fiinţă umană  - poeta Renata Verejanu, care ştie să ne adune în jurul frumosului, în jurul cuvântului magnific, poetic, în jurul unor idealuri frumoase… Pâinea cuvântului e mai săţioase şi ne dă mai mult decât bucata de pâine obişnuită. Cuvântul rodeşte în sufletul nostru, pe lângă acea pâine din care se înfruptă alţii, şi care reuşesc până la urmă să lese urme frumoase  în activitatea lor prin cuvânt. Festivalul este una din multele iniţiative ale acestui spirit patriotic care se numeşte Renata Verejanu. Domnia Sa este o doamnă care trudeşte pentru  a găsi drum spre sufletul cititorilor ei. Şi nu importă este poezia, este proza, este literatura în general sau arta, pentru că Domnia sa nu numai că organizează un festival de literatură, ci dacă vă veţi uita, are undeva pe aici, revistele pe care le editeză...
Cunoscând măcar ultimii 10 ani vedem că Renata Verejanu a reuşit să organizeze multe şi diverse activităţi culturale, menite să îmbogăşească cultura... Revista „Micul Prinţ” cu care promovează şi în care copii au posibilitate să-şi publice lucrările lor, să-i vadă lumea… Festivalul Internaţional al Talentelor Lumii "Micul Prinţ"...şi multe alte activităţi... Iar Festivalul Internaţional de Poezie – Renata Verejanu, aici, iată, în cadrul acestui festival de acum au tribuna de lansare tinerele talente poetice. Cred că, toţi cei care participă la acest festival sunt cu un orizont cultural deosebit de bogat, şi cu care le-ar fi interesant consătenilor, concetăţenilor să discute cu ei, pentru că vor avea un orizont  larg, bogat, deoarece aceşti participanţi au lucrat la acest izvor nesecat al cuvântului scris. Pentru aceste iniţiative extraordinar de frumoase, pentru aceste manifestări culturale pe care le organizează...  pentru dăruirea sa, iată că aceste iniţiative ademenesc alte mari sărbători...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu